monitorulcj.ro Menu

Actualitate

După crize şi isterii, Tişe cedează şi ia măsuri. Aeroportul Cluj, adus la standarde europene

Războiul dintre Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj și David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca nu mai este niciun secret pentru nimeni.

Mai mulți consilieri județeni i-au solicitat lui Alin Tișe aprobarea noii organigrame a Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca, în condițiile în care conducerea aeroportului propune înființarea compartimentului de asistență de pasageri cu mobilitate redusă, cerut de normele europene.

Culmea enervării lui Tișe a fost în momentul în care consilierul Laura Chiorean a solicitat urgentarea aprobării organigramei Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca. În loc să dezbată problema organigramei aeroportului, Tișe le-a bătut obrazul consilierilor PSD că nu fac nimic să îi dea jos din funcții pe șefii de deconcentrate care nu sunt decât niște slugoi sinecuriști politici, din cauza cărora nu se poate rezolva problema levigatului de la Pata Rât.

“Fac un apel la dumneavoastră pentru că se impune cât mai repede aprobarea acestei organigrame cât mai repede întrucât se impune respectarea unor standarde de securitate pentru protejarea activității de securitate civilă și e nevoie de un termen de câteva luni pentru pregătirile noilor angajați în domeniul securității aeroportuare. Mi se pare că cel puțin câteva dintre propunerile lor sunt absolute obligatoriu de luat în considerare și anume, înființarea compartimentului de asistență de pasageri cu mobilitate redusă, care în momentul acesta nu există. Ei propun 5 posturi de agenți transportatori, vă aduc la cunoștință faptul că regulamentul european privind transportul persoanelor cu handicap și a persoanelor cu mobilitate redusă pe calea aerului sunt absolut obligatorii. Haideți să lăsăm orgoliile la o parte. Să luăm o decizie cât se poate de repede, într-o ședință extraordinară, așa cum am făcut și la Drumuri și Poduri”, a afirmat consilierul judeţean Laura Chiorean (PSD).

Tișe s-a arătat prea puțin interesat de această problemă și a considerat că nu este o urgență.

“Noi o să intrăm normal, o să aprobăm ce e de aprobat după ce analizăm, nu are nimeni nimic cu aeroportul, să facă profit și să trăiască fericiți, noi să ne bucurăm și să susținem dezvoltarea județului (...) O să intre la următoarea ședință, fără niciun fel problemă, după ce voi analiza eu și tot aparatul. Nu pot promova un proiect de hotărâre până nu mi-l însușesc pentru că dacă am vota așa atunci nu ar mai fi nevoie de mine. Când îmi înșusesc proiectul îl propun”, a comentat Tișe la şedinţa trecută.

Acum, pe ordinea de zi a şedinţei de Consiliu Judeţean, care va avea loc în 29 mai, se află şi un proiect privind aprobarea organigramei pentru Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj, unde se prevede înființează Compartimentul Asistenţă Pasageri cu Mobilitate Redusă.

“Înființarea acestui compartiment este necesar pentru asigurarea serviciilor specifice persoanelor cu mobilitate redusă, în acest moment, aceste servicii fiind asigurate de către personal încadrat pe alte posturi. Având în vedere creşterea traficului de pasageri, a crescut foarte mult gradul de încărcare a activităţii pentru tot personalul, la această oră fiind imposibilă continuarea asigurării acestui serviciu de către alţi angajaţi”, se arată în proiectul de hotărâre.

Statul de funcţii propus prevede un număr de 366 posturi, cu 21 posturi în plus faţă de 2017.

Reprezentanţii aeroportului spun că este nevoie de mai mulţi angajaţi datorită creşterii traficului aerian (în 2017 înregistrându-se un număr de 2.688.384 pasageri), creşterii numărului de mişcări aeronave (în 2017 fiind consemnate 25.144 de aterizări şi decolări pe şi de pe Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj) şi creşterii numărului total de pasageri înregistrat pe zborurile charter turistice (în 2017 înregistrându-se un număr de 82.695 pasageri, cu 15.000 mai mulţi decât în anul precedent).

Pentru anul 2018, conducerea Aeroportului Internaţional Cluj estimează un trafic de 2.715.000 pasageri.

Reamintim că la începutul anului, consilierii au decis reducerea bugetului la aeroport cu aproape 500.000 de lei. Asta în condițiile în care Aeroportul Cluj nu a primit niciun ban din bugetul Consiliului Judeţean în acest an, deşi are cel mai mare profit dintre toate societăţile şi regiile din subordinea forului judeţean.