monitorulcj.ro Menu

Politică

Anul acesta alegerile se țin pe Facebook

După câteva zile de la începerea campaniei electorale pentru locale, multe dintre panourile pentru afișe din Cluj-Napoca sunt aproape goale.

Candidații la Primăria Cluj-Napoca nu se prea înghesuie să își facă publicitate. Cum noua lege electorală îi obligă să renunţe la afişajul stradal de mari dimensiuni cu care erau obişnuiţi şi la ''cadourile electorale'' cu însemnele partidului, principalele lor arme rămân manifestările tradiţionale şi internetul.

Candidații clujeni la Primăria Cluj-Napoca își fac astfel campanie mai mult pe rețelele de socializare. De departe, cel mai activi pe Facebook sunt Emil Boc și Liviu Alexa, care parcă sunt la concurs.

Gurzău stă în cap pe Facebook

La capitolul participări la manifestări, audiențe, întruniri, evenimente cu cetățenii cel mai bine stă actualul primar al municipiului Cluj-Napoca Emil Boc, care este flancat în plimbările sale în oraș de liderii de la județ ai partidului și de actuali și viitori consilieri locali din PNL. De altfel, aceștia postează în fiecare zi fotografii de la evenimentele la care participă alături de Boc.

Boc este urmat de Liviu Alexa, care printre postările de campanie, mai strecoară și câte o fotografie cu o pisică sau fotografii din copilărie.

Adrian Gurzău nu mai stă în cap pe clădiri, mai exact nu mai poate fi văzut pe mesh-uri și pe bannere cu capul în jos, ci pe Facebook. Și el postează mesaje electorale și filme cu acțiunile de campanie desfășurate cu membrii PMP în oraș.

Candidatul UDMR Anna Horvath este și ea în campanie electorală, dar nu prea știm ce face pentru că pe Facebook, mesajele sale sunt în maghiară, ca de altfel ca și până acum. La fel procedează și candidatul PPMT, Erno Fancsali.  

Și Octavian Buzoianu postează fotografii și filme de la întâlnirile cu cetățenii, ultimele din celebra piață de vechituri Oser.

Bruno Roschnafschy este prezent pe Facebook postând mai ales mesaje care țin de domeniul din care provine, sportul.

Mircia Giurgiu rămâne sindicalist, fiind preocupat de protestele clujenilor. Irina Pop, cel mai tânăr candidat la Primărie este foarte preocupată de subiectul stării spitalelor și scandalulurile din ultima vreme legate de sistemul sanitar din România. David Ille este prezent pe Facebook transmițând mai ales mesaje religioase și postând fotografii din centrul Clujului.

Mai vizibili în precampanie

Precampania pentru Primăria Cluj-Napoca a fost, în oraș de asemenea, una anostă promovând candidați scoși din pălărie pe ultima sută de metri și reprezentanți ai unor partide de care nu a auzit nimeni.

Campionii la apariții în precampanie au fost Octavian Buzoianu și Adrian Gurzău , ale căror afișe și bannere au împânzit orașul. Între timp, a început campania, iar legea i-a obligat să își retragă afișele mari din oraș.

Fără găleți și pixuri în această campanie

Campania pentru alegerile locale din 5 iunie a început vineri şi durează 30 de zile, fiind pentru prima dată când românii nu vor mai fi asaltaţi de afişajul stradal de mari dimensiuni şi vor fi văduviţi de tradiţionalele fulare, geci, căciuli sau găleţi. Legea referitoare la campania electorală interzice competitorilor politici să utilizeze în campania electorală care a debutat vineri bannere, mesh-uri, panouri publicitare, steaguri publicitare, calcane, ecrane publicitare, indicatoare publicitare direcţionale, structuri de publicitate autoportante, publicitate luminoasă, publicitate pe vehicule.

Zece pentru Primărie

Zece candidaţi şi-au depus dosarele până la data limită (26 aprilie) pentru a intra în cursa pentru Primăria Cluj-Napoca. Cei zece sunt Emil Boc (PNL), Liviu Alexa (Mişcarea Liberală), Octavian Buzoianu (independent), Bruno Roschnafschy (PPU-sl), Anna Horvath (UDMR), Mircia Giurgiu (PSRO), Adrian Gurzău (PMP), Erno Fancsali (PPMT), Irina Pop (M10), David Ille (UCDR).

De asemenea, la Consiliul Judeţean 14 partide au propuneri pentru şefia forului: PNL, PSD, UDMR, PPMT, ALDE, PMP, Mişcarea Liberală, M10, PNTCD, PPU Social-Liberal, PRM, Partida Romilor, PSRO, UCDR.